Interviu cu premiantii Cupei Rapala – Storm 2017

Cupa Rapala – Storm 2017, desfasurata pe lacul Izvorul Muntelui din Neamt, si-a cunoscut castigatorii in urma celor doua manse desfasurate la mijlocul lunii iulie. Le-am pus cateva intrebari pentru a le afla tactica.

1. Felicitari pentru aceasta clasare pe podium! Te rog spune-ne in cateva cuvinte cum a fost acest concurs vazut din barca voastra. Care crezi ca au fost elementele principale care l-au definit?

2. Care crezi ca au fost punctele voastre forte care v-au ajutat sa ocupati un loc pe podiumul acestei etape?

3.Presupunand ca maine ar incepe mansa a-3-a si ai avea voie sa iei cu tine o singura lanseta, o mulineta, un fir si trei naluci, care ar fi acestea?

4. In incheiere, un pronostic… care crezi ca este echipa care are cele mai mari sanse sa castige etapa care urmeaza? In numele vizitatorilor site-ului LRS, te rog sa nominalizezi o echipa, nu sa dai un raspuns de complezenta sau sa driblezi raspunsul cu eschive de genul…toate echipele au sanse… etc. Multumesc!

** LOCUL 1 **

Gicu Galin
1. Din punctul meu de vedere a fost un concurs ,,de vis”. Sa castigi o etapa in primul an de participare este ceva extraordinar. Pentru echipa noastra, cele doua manse s-au desfasurat aproape perfect. Definitoriu pentru aceasta etapa a fost faptul ca pestele tinta s-a comportat total atipic din cauza numarului deosebit de mare de ambarcatiuni prezente pe lac, atat in antrenamente, dar mai ales in concurs.

2. Clasarea noastra pe primul loc se datoreaza in primul rand pregatirii echipei, atat in antrenamentul oficial cat si de dinainte. Am constatat in antrenamente ca pestii tinta nu atacau nalucile in mal, ca de obicei, ci la oarecare distanta de mal si intre ape. Acest lucru ne-a ajutat sa obtinem locul 3 in prima mansa si primul loc in cea de-a doua mansa. Totodata ne-a ajutat mult si faptul ca am abordat simultan atat cleanul (cu voblere) cat si bibanul (cu twistere).

3. Daca ar avea loc o mansa suplimentara as folosi lanseta Adrena Poison cu putere 1-7 grame, mulineta Daiwa Exist de 1000 si voblerele: HMKL DR alb cu spatele negru vopsit de Voblere Loco, Daiwa Rolling Crank verde cu burta alb-transparent si Daiwa Rolling Cranck vopsit de acelasi Mihai Nicoara (alias Voblere Loco), in alb cu spatele negru.

4. Din punctul meu de vedere cele mai mari sanse le au anul acesta Rares Boeriu si Florin Ciortan, care mi se par si cea mai completa echipa la ora aceasta!

As vrea sa-i multumesc lui Daniel Hrisca si colegilor de club pentru sustinere si pentru rabdarea de care au dat dovada in relatia cu mine!

Catalin Avasiloaie
1. A fost un concurs frumos, cu capturi deosebite. Cred ca este primul in care ambele specii tinta au contat in clasamentul final. Un concurs bine organizat, cu un numar record de participanti pentru Bicaz.

2. Punctele forte au fost: antrenamentul foarte eficient, alegerea inspirata a primului loc de pescuit in cele doua manse, colaborarea buna in echipa,  Gicu responsabil cu cleanul, subsemnatul cu bibanul si nu in ultimul rand norocul.

3. Daca ar mai fi o mansa as lua o lanseta Tict Ice-Cube Rockin’ Drift 0,1-5g, un vobler Daiwa Rolling Crank si doua culori de Reins Rockvibe Shad de 2′.

4. Grigore Onelian + Ciprian Lazar
** LOCUL 2 **

Rares Boeriu
1. Concursul nu a fost atat de rau pe cat ar fi putut sa fie. Ma refer la zilele de antrenament pe care le-am facut in saptamana de dinaintea concursului, cu mari sacrificii cel putin de partea mea. Fara o sotie atat de intelegatoare, nu aveam ce cauta pe podium la etapa asta. Asta ar fi principalul element decisiv pentru clasarea pe podium 🙂 Al doilea a fost faptul ca participand la antrenament, am putut sa luam decizia inteleapta de a pescui cel putin jumatate din mansa la biban, desi nu suntem foarte atrasi de jigging pe 10 metri. Daca nu mergeam la antrenament, cu siguranta nici macar nu ne luam echipamentul de biban dupa noi.

2. Am stiut lucruri pe care majoritatea concurentilor nu le-au stiut, mai ales daca nu s-au antrenat. Iar si dintre cei care s-au antrenat, foarte putini au inteles comportamentul cleanului si s-au incapatanat in a-l pescui toata ziua. Cleanul manca dimineta cateva ore si in rest doar daca batea vantul. Daca statea apa oglinda, prindeai clean doar din intamplare si in 99% din cazuri, chiar cand iti atingea voblerul apa si foarte aproape de mal. In 3 zile de antrenament am pescuit exclusiv la clean, iar in drumul spre casa am luat hoararea ca la antrenamentul oficial sa ii mai dam o sansa, iar cum nimic nu s-a schimbat in 5 zile, ne-am tinut de plan, dimineata la clean si apoi la biban.

3. As merge exclusiv pe biban, chit ca nu imi place asa tare si chit ca am prins cativa cleni de 28-30cm, care cu siguranta ne-au ajutat, as da numai la biban, dar asta doar daca as avea dreptul la un singur combo.
  • lanseta Rapture Xantya
  • mulineta Trabucco Helium 1000FA
  • fir Momoi Ryujin 0.06mm Lime Green
  • naluci: Rapture Rib Slim Shaddy 3″ Smoke Green, Rapture Power Shad 3″ tot Smoke Green, Dorado Blagier 3.5cm Sinking-Perch
4. Mircea Ciobanu – la simplu, Sabin si Teo – la dublu.

Florin Ciortan
1. Antrenamentele nu preziceau un concurs reusit, din cauza faptului ca nu reuseam sa prindem 8 cleni in 8 ore de pescuit (perioada mansei). In schimb, nu incercasem deloc la biban si practic aveam o necunoscuta in ecuatie. Astfel am decis sa pescuim si la biban, in timpul antrenamentului oficial. A prins Rares “un purcel” de 45 si ne-am limpezit putin gandurile… stiam ce avem de facut in prima mansa. Concursul in sine s-a vazut a fi spectaculos. Multe barci care goneau pe apa, pescuit in viteza pe langa maluri, pescuit la clean pe mijlocul lacului – chiar cu rezultate notabile (bravo Dan Iercosan), schimbari ale conditiilor meteo, multi pesti frumosi dusi la masuratoare … a fost un super concurs, ca o shaorma cu de toate.

Principalele elemente decisive in clasarea pe podium au fost, dupa parerea mea: antrenamentul, intuitia si factorul decizional.

2. Principalul nostru punct forte a fost faptul ca ne-am antrenat. Ce-i drept, nu am tras neaparat o concluzie in urma zilelor de antrenament, dar am stiut ce sa nu mai luam in calcul pe timpul antrenamentului oficial. Deloc de neglijat sunt si dotarile pe care le avem. Ne-a ajutat enorm modulul 3D al sonarului Lowrance. Prin intermediul lui am avut o viziune clara a locurilor de biban, am vazut pestii pe sonar si am avut taria de a insista sa prindem un biban mare, in conditiile in care nu aveam 8 pesti in livewell.

3. Maine as pleca fara indoiala sa “vanez” bibani mari si nu cu un echipament ultralight. As lua de acasa noua lanseta Rapture Finezza, cea ML, de 1,95m, mulineta Trabucco Brave 2500, fir textil Momoi Ryujin 0,10mm, naluci Rapture Rib Slim Shaddy 7,5cm , Rapture Soul Shad 7,5cm si Rapture Swing Shad , toate aceeasi culoare. Nu o sa va zic culoarea, sper sa nu va suparati 🙂

4. Teoretic echipa favorita este Laurentiu Andronic si Marian Morcovescu. Laurentiu are deja o traditie in castigarea concursurilor pe Valea Argovei iar Marian a progresat enorm in ultimii 2 ani. Eu insa nu o sa mizez pe ei. Cred ca va castiga echipa Cristi Dragota si Imreh Csaba. Pe ei pariez!

Avem totusi o perioada lunga de timp in care ne putem antrena, pista e aproape de casa, am mai avut podiumuri la salau-chiar la Valea Argovei… offf! Rares! noi chiar riscam sa castigam ba!

** LOCUL 3 **

1. Având în vedere ca experienta noastră în competiții este la nivelul de începători, după etapele trecute, ne-am dat seama ca avem nevoie de organizare mult mai buna la nivel de echipa și asa am și făcut. Cred ca au facut diferența cele 2 duminici înainte de  concurs, antrenamentul.

2. După cum am zis, antrenamentul (timp și bani cheltuiți) și probarea diferitelor năluci, având în vedere ca am pescuit în total de 5 ori pe lacul Izvorul Muntelui as spune ca îți trebuie și puțin noroc, pe lângă experienta! Fapt care a fost confirmat și de concurenții cu experienta în competitii.

3. Cu toate ca mulți nu vor fi de acord, am folosit o lanseta din gama low-cost cu putere 3-12g, fir monofilament 0.12 și o mulineta foarte ușoară sa nu echilibreze lanseta (vârful sa stea din inerție cât mai aproape de apa) fapt care l-am descoperit tot în antrenamente. Despre năluci am folosit multe modele, dar cele mai prinzatoare au fost cele de la Berti Lures și vorbesc de voblere.

4. Speram” Bilanii”, 🙂 cu toate ca experienta noastră la șalău e 0, cei din zona care se antrenează pe acel LAC… , un nume….echipa BERTI !!!

One comment on “Interviu cu premiantii Cupei Rapala – Storm 2017

1. Sorin Moldovan says:

Felicitări tuturor,
    Intradevar nu simplu să câștigi o etapa de campionat la fel cum nu e simplu să urci pe podium.
    Cu atât mai mult cu cât ești la prima participare.
    Deci Gicu și Cătălin acest loc va obligă la evoluții bune și în următoarele etape.